Handboek Mediatraining

Binnenkort verschijnt de volledige vernieuwde versie van handboek Mediatraining

Nieuws is tegenwoordig big business. Een presentatie op YouTube, een interview op de regionale tv, BNR, NPO of VRT, een artikel in traditionele media, een uitspraak op X, of Facebook, het kan mediatechnisch soms onverwachts grote gevolgen hebben.

Was op tv vroeger iets exclusiefs, de kans dat je er nu als bedrijf mee te maken krijgt, wordt met de dag groter. Nu honderden tv- en radio-kanalen, lokale kranten en internet bovenop het nieuws zitten, ontspringt echt niemand de dans meer.
Voor u het weet, staan er journalisten op de stoep.

In  het vernieuwde handboek mediatraining zetten de specialisten van MediaTrainingBenelux uiteen hoe u op zo’n moment moet reageren. Lichaamstaal, wat zegt u wel en wat niet, empathie en assertiviteit, interviewtechnieken, echt alles komt aan bod. Hoe gedraagt u zich in de studio, stropdas of geen stropdas, persoonlijk reputatiemanagement enzovoort!

Het hele boek is gelardeerd met smakelijke anekdotes en veel voorbeelden uit de dagelijkse mediapraktijk. Dit alles maakt dit boek meer dan lezenswaardig. In dit mediagenieke tijdperk waarin niets onopgemerkt blijft, is professioneel omgaan met de media een conditio sine qua non.

Met dit boek komt u nooit voor een verrassing te staan!

Naast boeken over mediatraining heeft Evert van Wijk ook enkele boeken geschreven over omgaan met cultuurverschillen Belgie-Nederland.

Hier volgt een overzicht van zijn belangrijkste publicaties.

  • MediaGenie(k) – Thema Zaltbommel- 2009
  • Van Sesamstraat naar de Wetstraat – Acco Leuven 2004 (uitverkocht).
  • Een goed verhaal vertellen doe je zo – Acco Leuven 2004 (uitverkocht).
  • Waarom Belgen niet kunnen voetballen en Nederlanders nooit kampioen worden- Lannoo- 2010 (uitverkocht).
  • Valse Vrienden – Boek over cultuurverschillen in het zakendoen tussen Belgen en Nederlanders.